tisdag 8 november 2011

Första Necron speltestet

500 pts combat patrol va spelet för dagen mot Sebbe.


Sebbes lista:

* 10 Grey hanteras, 2x plasmaguns, powerfist

* 10 Fenris wolves

* 6 Longfangs 3 Heavy butlers, 2 missile launchers

* Runepriest, living lightning


Min lista:

* 10 Necron warriors

* 10 Imortals

* 2x2 Destroyers

* 3 scarab baser.


Tur 1

Vi kör en enkel annhilation. Sebbe börjar med att sina Longfangs (LF) skjuter ner 3 immortals och destroyer.

2 av immortals ställer sig upp medans destroyers fegar ur och flyr.


Min tur och min flyende destroyer lägger benen på ryggen av bordet. Resten av armen avancerar och min andra destroyer enhet knäpper lite vargar som flyr.


Tur två

Efter mycket skytte från Sebbes sida så tappar jag bara en immortal och en warrior. Scaraberna flyr ner i sanden av greyhunters arga skytte.


Jag avancerar vidare och skjuter bort ett sound på Wolf priesten, dödar 2 Longfangs och en greyhunter.


Tur 3

Wolf Priesten skjuter hårt mot mina immortals och dödar 3. Longfangsn skjuter mot mina warriors och dödar 4. Båda enheterna klarar sina moralslag. 2 immortals ställer sig och 2 warriors.

En ojämn närtid mellan greyhunters och warriors äger rum med en gh vinst.


I min tur skjuter destroyers död på Wolf priesten, immortals dödar 3 Longfangs.


Tur 4-5

Greyhunters squaden tar kål på mina sista immortals och mina destroyers sänker 3 greyhunters. Dom står kvar och matchen slutar.


En kul första match och Necrons tål stryk helt klart. Kul med större slAg snart igen.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar