söndag 26 februari 2012

Match 2 Fancy 2012

Dags att möta Oscars Space marines.

Samma mission som förra matchen. Och samma deployment


Oscars lista innehöll en Librarian som åkte med 10 Sternguards i en landraider. 2 x 5 scouts, en vindicator, 10 tacticals i rhino och en whirlwind.

Jag börjar och efter massivt skytte så är vindicatorn crew shaken......


Oscar kommer närmare med allt utom scouterna som håller ett objektiv i en ruin.

Inget massivt skytte direkt så tur 2 och jag får in en flankande Sentinel som jagar efter whirlwinden.


Inget hårt skytte denna gången heller. Några crew shaken bara.

Oscar åker än närmare och jag börjar känna mig lätt trängd.


Tur tre och Marbo kommer in och jag ställer honom vid rhinon och håller tummarna.  Fortsatt skytte men inget imponerar direkt. Får whirlwinden att bli av med sina missiler och stunnar vindicatorn.

Lyckas spränga rhinon och Marbo lägger stora plattan över marinera som kommer ut. 8 av 10 dör på fläcken.


Oscars tur och han svänger fram landraidern och dumpar ur sina Sternguards mitt framför min linje. Dödar 20 guardsmen och en primaris psyker.  Står mitt framför min Leman russ, 2 hydror och en devildog.

Det som sen händer är att alla Sternguards dör av en härlig skytterunda, landraidern sprängs, vindicatorn går åt och efter många om och men håller jag två objektiv och Oscar springer med en ensam scout och tar ett.

Vinst igen och ännu en rolig match spelad


Note to self: bygg fordons kraters till fordonen!!!! Haha


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar